10/4/11

Gilda (1946)

Του Charles Vidor με τους Rita Hayworth, Glenn Ford, George Macready

Ένας πρώην ναζί, ο Johnny Farrell, βρίσκει καταφύγιο στην φιλόξενη για πολιτικούς και όχι μόνο "πρόσφυγες" Αργεντινή, όπου ο Ballin Mundson, μεγαλοϊδιοκτήτης casino της περιοχής, του σώζει την ζωή ύστερα από ένα περίεργο περιστατικό. Σύντομα οι 2 αυτοί άντρες θα γίνουν κολλητοί και ο Ballin θα εμπιστευτεί τόσο πολύ τον Johnny ώστε να τον κάνει το δεξί του χέρι. Όλα έμοιαζαν ιδανικά μέχρι την βραδιά που ο Johnny γνωρίζει την γυναίκα του Ballin, την καλλονή και άκρως ερωτεύσιμη Gilda. Η διαφορά είναι ότι δεν ήταν η πρώτη φορά που ο Johnny γνωρίζει την Gilda: οι 2 τους είχαν παλιότερα μια παράφορη σχέση που είχε λήξει άδοξα.
Και οι 2 στην αρχή προσπαθούσαν να κρατήσουν τα προσχήματα και να μην μαθευτεί πουθενά για το παρελθόν τους, αλλά η ανεπάντεχη εξαφάνιση του Ballin ανατρέπει τα πάντα...

Ένα ακόμα film noir από τη δεκαετία που τα καθιέρωσαν σαν είδος, μόνο που εδώ δεν είναι όσο άψογο θα το περιμένε κανείς που λατρεύει αυτό το είδος (δλδ και εγώ). Το σενάριο κάπου το χάνει, η σκηνοθεσία περισσότερο περιπλέκει παρά δίνει την ένταση που θα περίμενες και κάπου στο τέλος απλά βλέπεις την κατάληξη μια ιστορίας που δεν είχε και το αναμενομένο ενδιαφέρον που θα περίμενες από ένα τέτοιο είδος. Φυσικά όμως αυτή η τανία έχει γράψει ιστορία για αυτήν την σκηνή:


Γιατί πολύ απλά αυτή η ταινία είναι η αποκάλυψη του πρώτου πραγματικά sex symbol που γνώρισε όλος ο πλανήτης (αν και ήδη η γερμανίδα Marlene Dietrich είχε κάνει αίσθηση). Και αυτό το sex symbol ονομάζεται Rita Hayworth, μια κοκκινομάλλα με καμπύλες που κανένα αρσενικό δε μπορούσε να αγνοήσει την σεξουαλικότητα που έκπεμπε... Η όλη ταινία περιστρέφεται γυρώ από αυτήν την προσωπικότητα... Η Rita Hayworth είναι η επιτομή του όρου femme fetale και γι αυτό, ακόμα και μετά από 65 χρόνια, η εικόνα του στριπτιζ με ένα μόνο γάντι έχει μείνει διαχρονική...

3 σχόλια:

  1. Δεν το θεωρώ καθαρόαιμο film noir, αλλά ένα ρομάντζο απιστίας με επιρροές από αυτό. Η σκηνοθεσία μου άρεσε, "έπαιζε" με τις σκιές. Το σενάριο αν και είχε πολλές ανατροπές, ήταν αρκετά προβλέψιμο. Παρ' όλα αυτά η ταινία μαγεύει λόγω της άριστης απεικόνισης της μοιραίας γυναίκας.
    Τι θεά η Rita...

    Προσωπική αξιολόγηση:
    3,5/5 (: Καλή +)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Film noir μπορεί να θεωρηθεί μονό και μόνο για την ύπαρξη της μοιραίας γυναίκας και για την υπαρή εγκλήματος. Από κει και πέρα, αυτό το είδος ταινιών έχει πολύ καλύτερα δείγματα...

    Η Rita αξεπέραστη ακόμα και μετά από 65 χρόνια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τι γυναικαρα.....!φοβερη ταινια, κλασική!!!προσκυνω στην γυναικια ομορφια

    ΑπάντησηΔιαγραφή