12/4/11

Breathless/ À bout de souffle (1960)

(Πολύ γαλλική κουλτούρα τώρα τελευταία, ;)))))) )

Του Jean-Luc Godard με τους Jean-Paul Belmondo, Jean Seberg, Daniel Boulanger

Ο Michel είναι ένας Παρισιάνος νέος που για να εντυπωσιάσει τις κοπέλες με τις οποίες συναναστρέφεται και για να ζήσει την ζωή που βλέπει στις αγαπημένες του ταινίες, κλέβει πολυτελή αμάξια για να κάνει φιγούρα και γενικά κερδίζει το "εισόδημά" του με παράνομες πράξεις. Ωστόσο, σε μια από αυτές σκοτώνει ένα αστυνομικό. Τρομοκρατημένος λοιπόν και προσπαθώντας να αποφύγει την σύλληψη του, προσπαθεί να πείσει την νεαρή ερωμένη του και φέρελπις δημοσιογράφο Patricia να το σκάσουν μαζί για την Ιταλία, ελπίζοντας παράλληλα ότι θα πάρει τα χρωστούμενα από ένα παλιό του γνωστό.

Η Patricia όμως αντιστέκεται στην πρόταση του, γιατί μπορεί μεν να νοιώθει γοητευμένη από το ενδιαφέρον του Michel αλλά κάτι της λείπει, κάτι δεν είναι αρκετό ώστε να τα παρατήσει όλα γι' αυτόν. Γι' αυτό και όταν οι αστυνομικοί του Παρισιού την πλησιάζουν και την ενημερώνουν για τις πράξεις του Michel, το δίλημμα της γιγαντώνεται και οι αμφιβολίες της για τον Michel την οδηγούν σε σπασμωδικές κινήσεις...

Ασπρόμαυρη αισθητική και ένα συναρπαστικό παιχνίδι με τις σκιές... Ένα νεαρό ζευγάρι που προσπαθεί να είναι ανοιχτό ο ένας από τον άλλον, κρυβώντας όμως μέσα του τα πάντα. Ένας νέος προσπαθεί να αποφύγει το μοιραίο και μια κοπελιά προσπαθεί να καταλάβει τι νοιώθει για τον εραστή της. 

Όχι, δεν είναι ένα συνηθισμένο film noir: είναι περισσότερο ένα περίπλοκο love story που βλέπουμε και από τις 2 πλευρές τι ζητούν και τι νοιώθουν. Ο Michel βλέπει την Patricia περισσότερο σαν σανίδα σωτηρίας και η Patricia θέλει να βρει στον Michel αυτό το κάτι παραπάνω ώστε να μείνει μαζί του. Ναι, είναι μια υπέροχη ταινία γιατί πολύ απλά είναι λιτή, χωρίς δόσεις μελό και απλή.

Το σενάριο γραφόνταν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, προκαλώντας έτσι μια φυσική αγωνία στους ηθοποιούς, οι οποίοι δε γνώριζαν την εξέλιξη της πλοκής. Το στορι είναι του σηνοθέτη Truffaut ενώ το σκριπτ του σκηνοθέτη της ταινίας Godard. Και οι 2 είναι από τους σκηνοθέτες που συνέβαλαν στην μεταμόρφωση του γαλλικού, αλλά και γενικά του ευρωπαικού cinema.

Παρισιάνικες λαμπερές εικόνες, ένας περίπατος στα Ηλύσια Πεδία και ένα δωμάτιο που στεγάζει έναν περίπλοκο έρωτα. Όλα αυτά αρκούν για να σε κρατήσουν σε μια ταινία...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου